Vai niin, vai niin.. Taas uusi vuoristorata. Ei se kyllä yhtään haittaa, sillä tuo laite näyttää aika mukavalle. Silti Linnanmäelle voisi tulla vaikka joku Kiepin tapainen..

Tässä vähän tietoja ja kommenttini perässä: (Tiedot on Linnanmäen sivuilta, samoin kuvat)

Suunnittelija: Maurer Söhne  Kommenttini: Eh, en sano mitään.. :)
Valmistusmaa: Saksa   Kommenttini: Mulle on aika sama missä laitteet valmistetaan, kunhan toimivat
Vaunuja: 6   Kommenttini: En osaa sanoa määrästä mitään, näkee sitten onko niitä liian vähän vai sopivasti
Pituus: 420 m   Kommenttini: Alle 2 kertaa lyhyempi kuin puuvuoristorata, tykkään enemmän pidemmistä radoista
Korkein kohta: 17 m  Kommenttini: Ihan ok, en osaa hahmottaa mielessäni kuinka korkea se on..
Huippunopeus: 60 km/h  Kommenttini: Ihan sopiva.
Kapasiteetti: 800 henkilöä /h    Kommenttini: Jaajaa, en ymmärrä paljoakaan kapasiteeteistä, pääasia, että itse pääsee kyytiin nopeasti :D

 

Nojoo, ei nuo mun kommenttini kyllä olleet erityisen sävähdyttäviä..

Vielä muutama kuva, jotka nappasin www.linnanmaki.fi

salama-080319-407.jpg

salama-jaahelmi1.jpg

salama-080319-400.jpg

 

Aika mielenkiintoista, että se menee Hurjakurun päälle. Toivottavasti se ei pilaa Hurjakurua kokonaan. Tai saattaahaan siitä tietysti tulla jonkunmoista "suojaa" Hurjakurun päälle, että ei olla niin taivasalla, vaikka ei se taivasalla oleminen yhtään ole haitannut mua :D Mulle tulee Salamasta jotenkin mieleen Tulireki, tuleeko teillekkin, vai onko se vaan mun oman pääni kuvitelmia?